Seuraava pätkä onkin tällä hetkellä ainoa tallella oleva animaationi, sillä kuulin animaatio-osaston verkon kaatuneen viikonloppuna ja kaikki sillä ollut data on saattanut pyyhkiytyä. Saamme tietää varmasti kun tai jos se saadaan jälleen tolpilleen. Tämän tehtävän olin tallentanut sille koneelle, jolla sen kuvasin, joten se on sentään turvassa. (Ja onhan mulla kaikki piirtämäni animaatiot piirroksina, joten voin halutessani kuvata ne uudestaan.)

Viime viikolla suunniteltiin kolme hahmoa: toimistotyöntekijöitä, ja niille muutama taustakuvitus. Eläydyin näidenkin hahmojen mieleen ja maailmaan parhaani mukaan ja aloin sympatiseerata niitä. Tarinaa minulla ei niille ollut, ehkä pari sketsinomaista tilannetta, mutta minulle muodostui todella kirkas kuva hahmojen luonteista. Perjantai käytettiin siihen, että animoitiin lyhyt testipätkä jossa yksi toimistotyöntekijöistämme tekisi jotain simppeliä — kävelisi, joisi kahvia tms. Työstin testianimaatiota pakkomielteisesti muutaman tunnin koulun jälkeenkin perjantaina ja NAUTIN. Vaatiihan se vielä hiomista (lopetus ei lysähdä tarpeeksi alas), ja esimerkiksi dialoginanimointitehtävä oli sekä pitempi, parempi että neljäkymmentä kertaa monimutkaisempi — ja tajusin just että nettiin ladattuna videona monet hahmon yksityiskohdat menevät suorastaan hukkaan — mutta tein toimistotehtävän niin sydämellä, että siitä tuli suosikkini kenties kaikista täällä tekemistäni animaatioista. Joten pliis älkää haukkuko tätä ainakaan päin mun naamaa.

Taaa daaaaa — Office Test!

* * *

Ope tykkäsi kovasti. ”After your nice character designs, when I’m watching it, I get who this guy is, and I get that you really know who this guy is.” Juuri siitä mä itsekin siinä minissä ja sen tekemisessä pidin niin paljon, joten olin tosi tyytyväinen että joku sen huomasi lopputuloksesta, mutta en saanut nikoteltua sanaakaan väliin.

”Okay, excellent. You need to apply to this program”, Colin sanoi naputtaen papereilla pöytää ja tapitti minua suklaanappisilmät suurina kuin varmistaakseen, että kuulin (eikä sitä voi syyttää, sillä saatoin hyvinkin vaikuttaa poissaolevalta. Jos Darren on kuin Will Arnett, niin Colin on kuin koiranpentu. Voooooi anteeksi </teineily>). No, ainakin mussa on sen mielestä ainesta animaattoriksi. Hyvältä maistuu!

”I’m beginning to think so”, sanoin.

* * *

[EDIT: Video ei näy kaikissa RSS-feed readereissä, HAHAHAHAHAHAH!]