Tärkeimmät ensin: sain sen työpaikan Opuksesta. Työvuoroni ovat ainoastaan lauantai ja sunnuntai, mikä sopii mulle, sillä koulussa on muutenkin niin paljon töitä että viikkoihin en oo ehtinyt edes blogata… Aloitin Halloweenina (lokakuun 31) ja kaupan väki naamioitui lauantaiksi, teemana Star Trek. Mulla oli omaa Halloweeniani varten aivan toinen puku tehtynä, mutta tunnistettava Star Trek -asu ei onneksi ole vaivalloinen kaapia kokoon: ostin vain parin dollarin punaisen, pitkähihaisen paidan kirpparilta, tekaisin Starfleet-pinssin pahvista ja menin töihin Punapaitana😉

Varsinaisena Halloweenina —  eli koulussa ja yhden luokkakaverin bileissä lauantaina — olin Luke Skywalker X-Wing-pilottina.

Se vaatikin jo enemmän töitä, mutta oli mun mielestä sen arvoista. Mulla oli kaikki tarvittava paitsi kypärä. Vaatteet löytyivät kirpparilta, mutta piti ommella ja muutella aika paljon, varsinkin valkoista liiviä — oon senverran intona Halloweenista että halusin itsetehdyn puvun ostetun sijaan. Sitä paitsi ne ostetut on usein niin halpatuotantoa että hajoaa jo yllä… Ai niin ja nuo harmaat vyöt jalkojen ympärillä oli rautakaupasta ostettua jonkin sortin peräkärrynpakkaamisnarua. Onnekas sattuma oli sekin että tukkani oli ylikasvanut ja näytti melkein täsmälleen Luken tukalta😀 Mulla oli hauskaa ja puvusta tuli tarpeeksi hyvä, ei tietenkään yhtä yksityiskohtainen kuin originaali, mutta sanottakoon vain että muutamakin tuntematon kehaisi. Haluaisin pitää pukuani vielä joskus, kuka tietää vaikka Star Wars -bileet osuis kohdalle.

Meillä oli koulussa vielä parempi Halloween kuin viime vuonna: kaikilla oli mahtavat puvut, joita me pidettiin perjantaina koko päivä, ja tuntien jälkeen me alettiin pelleillä, ottaa valokuvia, syödä kaikenlaista epäterveellistä, katsoa kauhuleffoja ja tehdä kierros koulun kahviossa tutkimassa kuinka moni muu oli meidän lisäksemme pukeutunut (ei juuri kukaan).
Yksikään ekaluokkalainen ei pukeutunut. Olin äimänä.

Kovasti ois kerrottavaa mut juuri nytkin pitäis olla layoutia piirtämässä… Koko lukukausi on ihan pian finaalissa ja layoutsuunnittelussa ovat jo lopputyöt alkaneet. Layoutsuunnittelu on ollut kiinnostavampaa kuin viime vuonna, osaksi siksi että olemme tehneet enemmän tutkimustyötä niiden eteen (”Research, research, research”) ja osaksi siksi että ymmärrän paremmin miten sommittelusääntöjä sovelletaan layoutissa. Oonhan mä sommittelua opiskellu mutta aikaisemmin en oikein osannut yhdistää sitä taustojen suunnitteluun. Tuntuu että oon onnistunut kehittämään sitä puolta aika hyvin tän kurssin aikana. Postasin juuri pari layouttehtävää luonnosblogiini ja niistäkin näkee, että kaikki mitä oon tällä lukukaudella tehnyt (ehkä sitä ensimmäistä ”kotitaloni”-tehtävää lukuunottamatta) on sommittelullisesti edistynyt sitten viime layoutkurssin. Ei layout vieläkään suurin vahvuuteni ole, mutta olen saanut rutkasti enemmän itsevarmuutta sen suhteen. No jaa, pitää jatkaa kirjoittamista joskus myöhemmin. Nähtäillään :]